Cel szkolenia

W trakcie szkolenie duży nacisk położony jest na budowę kompleksowego systemu zarządzania przez cele z uwzględnieniem strategii organizacji, sposobu definiowania celów oraz ich komunikacji. Podczas warsztatów przeprowadzane są ćwiczenia, które przygotowują uczestników do samodzielnego uruchomienia mechanizmu opartego na ZPC. Jako rozwinięcie metodologii Zarządzania Przez Cele przedstawione zostaną praktyczne sposoby i standardy liczenia najczęściej stosowanych wskaźników.
Ze względu na fakt iż szkolenie realizowane jest przez praktyków podczas szkolenia omawiane są metody i narzędzia, które uchronią nas przed popełnieniem najczęstszych błędów podczas wdrożenia ZPC.

Adresaci

Szkolenie dedykowane dla osób które:
1. Zarządzają firmą i chcą zwiększyć skuteczność poprawy wyników,
2. Opracowują strategię organizacji i chcą ją kaskadować na różne poziomy zarządzania,
3. Zarządzają zespołem lub kilkoma zespołami,
4. Interesują się zarządzaniem i chcą się w tym kierunku rozwijać.

Program

Część pierwsza – Zarządzanie Przez Cele (ZPC)

1. Wprowadzenie

  • Definicja Zarządzania Przez Cele
  • ZPC a strategia organizacji
  • Definicja intencji, celów i zadań

2. Różnica między Zarządzaniem Zadaniowym a Zarządzaniem Przez Cele
3. Rodzaje i techniki kaskadowania celów
4. Algorytmy celów
5. Opis sposobu przygotowywania Arkusza Celów
6. Metody komunikacji celów

Część druga – Kluczowe wskaźniki efektywności

1. Wprowadzenie

  • Definicje Kluczowych Wskaźników Efektywności (Key Perfomance Indicators – KPI)
  • Jakie korzyści przyniesie przedsiębiorstwu wdrożenie systemu wskaźników
  • Rodzaje wskaźników

2. Wskaźniki zarządzania operacyjnego. Opis wraz z ćwiczeniami dotyczącymi wyliczania:

  • Wydajności
  • Produktywności
  • Efektywności – OEE
  • Średniego czasu napraw – MTTR
  • Innych rzadziej używanych wskaźników

3. Wskaźniki jakości produktów i usług. Opis wraz z ćwiczeniami dotyczącymi wyliczania:

  • Kosztów jakości
  • PPM
  • Jakość Pierwszego Wykonania (FTQ – First Time Quality)
  • Innych rzadziej używanych wskaźników (w tym wskaźników Statystycznej Kontroli Procesu)

4. Wskaźniki łańcucha dostaw i obsługi klienta. Opis wraz z ćwiczeniami dotyczącymi wyliczania:

  • Wskaźnik rotacji zapasów
  • Rotacja zapasów w dniach
  • Wiekowanie zapasów
  • Dostawy na czas – OTD
  • Zgodność dostawy – OTIF
  • Czas realizacji projektu produkcyjnego – Lead Time

5. Wskaźniki zarządzania zasobami ludzkimi i BHP. Opis funkcjonujących wskaźników.

690 zł + 23% VAT – za jedną osobę

* Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia.

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w zajęciach,
  • materiały szkoleniowe,
  • przerwy kawowe oraz lunch
  • certyfikat uczestnictwa

Zapisz się

 

Łukasz Marzec / Partner

Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej oraz studiów podyplomowych w zakresie zarządzanie produkcją w Wyższej Szkole Europejskiej im. Józefa Tischnera w Krakowie. Posiada także tytuł MBA, który uzyskał na Akademii Leona Koźmińskiego. Pracował w koncernach motoryzacyjnych. Był odpowiedzialny za zarządzanie i optymalizację procesów produkcyjnych oraz logistycznych.

W BDO HBC BI odpowiada za projekty reorganizacyjne w oparciu o metodologię Lean Manufacturing spółek z sektora maszynowego, budowlanego, produkcyjnego oraz przemysłu lekkiego. Odpowiada także za procesy reorganizacyjne. Pełnił funkcje kierownicze w firmach klientów.